Onze school

Historiek

Vanaf schooljaar 2002-2003 worden de drie secundaire centrumscholen van Zottegem – toen nog het College Onze-Lieve-Vrouw van Deinsbeke, het Onze-Lieve-Vrouw van Lourdesinstituut en het Sint-Barbarainstituut – bestuurd door één schoolbestuur onder de naam “Katholiek Secundair Onderwijs Zottegem” (KSOZ).

Sinds 1 januari 2004 profileren de drie Zottegemse katholieke secundaire scholen zich als één school, het Onze-Lieve-Vrouwcollege, die onderwijs aanbiedt op drie campussen: campus Bevegem, campus Centrum en campus Grotenberge.

Olvc Centrum Algemeen
Olvc Grotenberge Visie En Missie 02

Missie & Visie

De missie van het Onze-Lieve-Vrouwcollege is de bevordering van een krachtige, zorgzame leeromgeving vanuit een evangelische visie: We laten onze leerlingen groeien tot respectvolle, verantwoordelijke, betrouwbare en dienstbare burgers.

• We sterken en coachen hen in hun persoonlijkheidsontwikkeling en leggen de klemtoon op solidariteit, zin voor initiatief in een verbindend schoolklimaat.
  • We kiezen ook voor een holistische visie: een onderwijs dat de leerling in alle facetten van zijn unieke persoonlijkheid benadert.

Op die manier bereiden we hen maximaal voor op hoger onderwijs of de arbeidsmarkt zodat ze actief en zinvol kunnen deelnemen aan de samenleving van morgen.
Als katholieke school laten we ons hierbij inspireren door de persoon van Jezus Christus en als Onze-Lieve-Vrouwcollege door de figuur van Maria.

Onze campussen

Het Onze-Lieve-Vrouwcollege biedt katholiek secundair onderwijs aan op drie campussen in Zottegem:

• Campus Bevegem, Ooststraat 44
  • Campus Centrum, Nieuwstraat 19
  • Campus Grotenberge, Parkstraat 2
Olvc Grotenberge Praktische Info 02
Olvc Grotenberge Inschrijven

Inschrijven

Inschrijven voor het schooljaar 2021-2022 kan via het online inschrijvingsformulier

Studieaanbod

In het Onze-Lieve-Vrouwcollege krijg je een specifiek studieaanbod op elk van de drie campussen:

• ben je op zoek naar een richting met klassieke talen, moderne talen, wiskunde of wetenschappen, dan kan je terecht op Campus Bevegem;
  • heb je zin in een opleiding binnen de studiegebieden economie en organisatie of maatschappij en welzijn, en later een job in de business- of de non-profitsector, dan trek je naar Campus Centrum;
  • voel je meer voor een opleiding economische of humane wetenschappen, dan zit je goed op Campus Grotenberge.
Olvc Grotenberge Studieaanbod
Olvc Grotenberge Opvoedingsproject

Opvoedingsproject

Elke school heeft een opvoedingsproject. We verwachten van alle ouders dat ze loyaal achter de identiteit en het pedagogisch project van de school staan en ze meedragen.

Schoolreglement

In het schoolreglement vind je de wederzijdse rechten en plichten van de leerlingen, de ouders en de school.

Over de inhoud van het reglement vindt overleg plaats in de schoolraad. Het schoolreglement is een onderdeel van ons opvoedingsproject.

Olvc Grotenberge Schoolreglement
Olvc Grotenberge Ouderraad

Ouderraad

De ouderraad is een overlegorgaan die de directie adviseert bij het schoolbeleid. Participatie van de ouders in een school is van belang voor alle partijen. De ouderraad is voor de directie een permanent klankbord. De ouderraad helpt ook mee met de organisatie van allerlei activiteiten. Iedereen is welkom.

Oud-leerlingen

Op het Onze-Lieve-Vrouwcollege houden wij graag contact met onze oud-leerlingen.

• Sommige oud-leerlingen kennen de school nog als het Onze-Lieve-Vrouw van Deinsbeke of het Onze-Lieve-Vrouw van Lourdesinstituut of het Sint-Barbarainstituut
  • Sinds 2004 gebruiken we de naam Onze-Lieve-Vrouwcollege
  • Alle oud-leerlingen zijn altijd welkom
Olvc Centrum Oud Leerlinge03

OLVC NWS

Heb je interesse?
Schrijf je in voor het volgende schooljaar!